Dit jaar heeft S.M.I.L.E. Promotions voor de vijfde keer een mooi project mogen verzorgen, in opdracht van Bureau De Groot Volker, genaamd Verkeerslokaal. Verkeerslokaal is een verkeerseducatieprogramma dat bovenbouwleerlingen van de basisschool helpt om verkeersregels te begrijpen en toe te passen aan de hand van verkeerssituaties in hun eigen omgeving. Dit project past perfect bij de voorlichtingstak van S.M.I.L.E. Promotions, waaronder veel verkeerseducatie campagne worden uitgevoerd; zoals de MONO, AAN in het Donker & Maak een punt van NUL campagnes.
Fietsles aan 1.500 leerlingen
In het kader van dit project hebben de fietsdocenten van S.M.I.L.E. Promotions, na het volgen van een intensieve training, dit jaar in 16 gemeentes in Noord-Holland op 55 verschillende scholen, zo’n 1500 leerlingen fietsles gegeven. De fietsdocenten gingen telkens met een groepje van 5 leerlingen op pad om aan de hand van praktijksituaties de verkeersregels uit te leggen. Zij fietsten een vooraf bepaalde route waarin verschillende verkeerssituaties, -borden en -regels aanbod kwamen. Zo konden de leerlingen theoretische kennis in hun eigen omgeving in de praktijk brengen. Deze campagne is al jaren een groot succes en wij zijn trots dat we hier deel van uit mogen maken.
Dit project zou men wellicht niet meteen verwachten bij een promotie- en hostessbureau maar is bij uitstek een voorbeeld van een project dat aansluit bij de visie van S.M.I.L.E. Promotions. Door de inzet van kundige fietsdocenten, die didactisch vaardigen bezitten, een uitgebreide training hebben gevolgd en een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben, heeft S.M.I.L.E. ervoor gezorgd dat 1.500 leerlingen op een leuke en educatieve manier hebben geleerd om veilig deel te nemen aan het verkeer. Lees hier wat Marleen Petrie zegt over onze samenwerking.